I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Monday 1 August 2011

tik.tok.tik.tok.

i m sitting in a room.. looking at the stars up there.. wishing that time will stop moving.



saya sayang family saya. to me, family is my priority. seriously, saya amat bersyukur sebab dilahirkan dalm sebuah kelurga yang besar. walaupun kehidupan kami x semewah orang lain, tapi saya dan adik beradik saya sentiasa faham dengan keadaan keluarga kami. dari kecil mak dan abah dah ajar kami erti kehidupan. kadang kala kita susah, kadang kala kita senang. sebab itu, bila suatu ketika dulu family kami susah, kami tak pernah merungut.

"walaupun mama belajar tak sampai universiti, tapi hampir semua universiti mama dah pernah masuk"-mama-

saya ingat lagi kata-kata mama saya masa saya nak further study. sangat sedih. sebab tu azam nak belajar sentiasa berkobar-kobar walaupun saya tahu saya tak lah sepandai mana. dalam banyak-banyak adik beradik saya sume, berjaya masuk dengan cemerlangnya. dari segi universiti pula, kakak-kakak saya pon lagi hebat dari saya. kak long masuk USM. kak ngan masuk UUM.adik saya pula UITM saya? hehehe.. alhamdulillah, saya dapat juga masuk UTHM. pendek kata, saya selalu berada di belakang mereka. tapi, saya tak kisah pon dan syukur masih diterima dan diberi peluang untuk sambung belajar.

mama selalu pesan dekat anak-anak die, bersyukur dengan apa yang kita ada, jangan selalu mengeluh. tapi sebagai seorang perempuan yang bergelar remaja, kadang kala, ada juga keluh kesah yang keluar dari mulut ni. tapi, bila fikiran yang sempit menjadi luas semula, bila akal dapat berfikir dengan sempurna, diri ni terasa teruk sangat2 dan takut kufur nikmat. maafkan saya.

mama jugak selalu pesan, kalau nak buat apa-apa, fikir dulu, ingat mama papa dekat rumah. bila teringat kata-kata mama tu, hati ni rasa sayu sangat2. kadang2 terfikir, macam mana mama dan papa boleh besarkan kami yang ramai ni? macam mana mama papa beri keperluan yang mencukupi? macam mana mama dan papa sekolahkan kami? macam mana mama dan papa bagi makan samapi kami sihat.gebu dan montel? macam mana? macam mana? macam mana?

bila fikir pengorbanan mama dan papa dekat kami,sedih sangat. memang jasa dan budi mereka tak ternilai.tak terbalas. sebab tu saya sangat sangat hargai mama dan papa. sangat sangat sayang mama dan papa saya. :

No comments:

Post a Comment